Saturday, September 12, 2009

Catetan Hina (29)

aku tersentak dari lena tidur,
termanggu,takut,ngeri,istighfar,
hujan menghujani kawasan aku begitu juga kawasan yang lain,
walau headfon aku pasang termaksima tetapi dentuman di langit lebih menguasai halwa telinga aku,
Allah aku berterima kasih kepadaMu,
Kau masih lagi menurunkan rahmat di muka bumi,
dan aku yakin ramai manusia semakin membelakangiMu,
sebab,punca,mengapa,musabab
hanya Kau yg menguasai ya Allah,
Kau seakan menurunkan petanda bahawa Kau amat murka ke atas kami,
aku takut,ngeri ya Allah dengan pembalasanmu,
Kau memberi guruh kepada kami diwaktu begini,
supaya hamba2Mu tersentak dari mimpi agar segera mengambil wuduk sujud kepadaMu,
ia memang benar hujan itu rahmat,Rahmat daripadaMu,
Syukur Kau masih merahmati kami para hambaMu,

-BowThug-
4:59am
hujan yang amat lebat

No comments:

Post a Comment