Monday, February 1, 2010

Catetan Hina (45)

nostalgia bersama big boss part 2

2 minggu lepas gua balik kampung dengan tiada niat khusus. gua saja balik. kadang2 gua ada rasa damn juga duduk kolompo lama2. hati boleh panas dibuatnya. jadi juga putus untuk balik kampung. gua ada juga rindu sama sambal jawa mak gua. labu masak lemak buatan mak gua pun gua tak lupa. memang itu saja makanan yang gua tuntut kat mak gua kalau gua balik kampung. gua hirup kuah lemak satu mangkuk dengan one shot saja,gua tak bagi chance.

hari ke 2 di kampung, bapak gua suruh bawa keluar semua kotak2 bawah katil adik gua. hendak dibako katanya. jadi gua la orang paling layak buat kerja berhabuk seperti ini. kalau suruh mak alamat seminggu bersin aja la. resdung dah cuba kat banyak tempat. pun tak baik juga, *kadang2 violence juga gua tengok kalau hidung mak gua dah naik warna merah, mata berair2. nak2 dijegilkan lagi matanya beso2*.

sedang gua belek2 kotak yang hendak dibako gua ada ternampak satu album. memang dah tak nampak macam album dah. tapi gambo masih cun, sedang elok orang kata. gambo2 bapak gua muda2 dahulu. zaman2 bapak gua di perak suatu masa dahulu. tapi dalam banyak2 gambo, gua ada tertarik dengan sekeping gambo ni. cukup sentimental buat gua. aksi bapak gua dan rakan2 di atas pentas. lagu apa gua kurang pasti, sekejap lagi gua telefon bapak gua kalau lu orang nak tahu lagu apa yang diorang main. itupun kalau bapak gua ingat. gua ingat mahu black sabbath tak pun deep purple ni.

gua keluarkan daripada album dan gua perlu scan ini gambo untuk simpanan gua. dibuatnya kalau bapak gua bako ini gambo tidak ke naya dibuatnya. bukan dikira orang tua gua. asal buruk saja bako. semak katanya. yes gua dah pilih gambo yang terbaik untuk di scan dan yang selebihnya gua simpan dalam ghobok bilik gua. gua puas hati. tapi..........?


"epiiii!!!!!!!!!mane kotaknye???lame no ko ambik kotak kat atas!!!api sampah dah nak habes ni!". bapak gua berbulu tunggu gua kat tempat bako sampah.




kalau travis baker tengok bapak gua snare..
habis dikikisnya kesemua tatto di badan gua rasa..

*ghobok=almari rumah lu la..

3 comments:

  1. pergh gile babeng la siak lu masukkan entri ni..
    gua ingt lepas ni gua nk masukkan pasal bapak gua eksiden motor smpai patah tulang bahu masa die jadi mat motor kat perak pulak...gile gore bapak gua tulang bahu patah..patut la gua layan lagu keras2 die xpernah marah..die lagi kental...hahahaha..

    p/s:ghobok ke robok??satu lagi,rokok ade rokok??hehehe

    ReplyDelete
  2. gua tahu dulu bapak lu rock keras beserta kental..sape tak kenal radzak the bisol..pasnie gua nak lu scream kt telinga kiri bapak lu..ade bran?

    ghobok=johor pendalaman..bak kate jep sepah..rokok ade ni ha..merah punya..

    ReplyDelete
  3. hahahha...lu sial lah..hahhaa
    gua datang botak...

    ReplyDelete