Sunday, May 9, 2010

Catetan Hina (65)


konpius.


bangun sahaja gua daripada tidur, terpampang 4 message keluar daripada skrin enpon gua.

"epi, ko x ucap selamat hari ibu ke kt mak?". message daripada abang gua.

"wei, x wish slmt ary ibu kat mak erk,, oww,, duit pndi plak mnx kat mk,,". message daripada adik bongsu gua.

"Congratulations! nombor simcard anda tlh berjaya menangi hadiah RM 15,ooo. dari Prog "coca-cola" U/info sila hub: 014-204-0072 no pin ad5257. adik perempuan gua hantar message palat.

"wei, cpt la antr mssge selamt hari ibu kat mak, ko sorng je lom hntr lagi". adik perempuan gua hantar sekali lagi.


gua sebenarnya konpius dengan tarikh hari mak sedunia ni. bukan gua saja2 menyombong dengan mak gua. siapa tak sayang mak woi!

dengan ini gua ucapakan selamat hari lahir eh, selamat hari ibu kepada individu yang paling gua sayang yakni Puan Zaharah Binti Haji Mohamed dan juga para ibu, baik tua, muda mahupun yang pasang dua.



dia manusia yang aku suka

belaiannya membezakan dia dengan wanita yang lain,
biar aku durjana, biar aku hina tapi aku pasti naluri keibuan itu cukup mengatasi segala.
andai diberi zamrud dan permata akan ku pilih kedua kerana siapa yang tak mahu zamrud dan permata. mahal tu woi. keh keh keh.
nantila2 gua tulis puisi, gua buat untuk mak gua sorang je yang baca.






ketahuilah, mak gua sayang big boss gua melebihi daripada tahi lalatnya.



selamat hari ibu mak :)

5 comments:

  1. adik lu mmg mgundang. haha.

    nice post.
    sayangilah ibu anda :D

    ReplyDelete
  2. jaja~ 5 message gua hantar terus dekat mak. tak cakap banyak.

    ReplyDelete
  3. lambat giler ko wish.. nak tggu kene soung dlu..haha

    ReplyDelete
  4. ok la tu..standard la budak laki2 ni memang selalu lupe bab2 macam ni..
    gua pun baru wish jugak..
    gua bagi puisi baik kat mak gua..
    mintak2 dia bagi duit lebih lepas ni..
    hehehehehe

    ReplyDelete