Wednesday, July 21, 2010

Catetan Hina (94)

lagu sayang tinggalkan taik.


jikalau lu orang pandang dari sudut yang berbeza dan secara logik penggunaan liriknya, lu orang akan jumpa satu kesimpulan cerita yang tak dikaitkan dengan cinta. memang lagu pasal taik. kalau difahamkan betol-betol laa. kalau lu dah berat ke lagu-lagu cinta meleleh memang dah tak boleh buat apa. lagu ketuhanan dikatanya puja perempuan. ceh!


lagu ni gua tak perasan sebenarnya, tapi oleh kerana ada seorang budak genius ni yang perasan maksud tersirat dibalik lagu ni, maka serta merta dia kasitau sama gua.

"eh tak, ko dengar betol-betol lagu nidji ni. ada kaitan sikit dengan taik. macam berat bebeno nak tinggalkan taik gayanya lirik ni" - din kambeng


gua try dengar.


"KAH! KAH! KAH!. haah laa din, memang berat ke taik" - gua






aku sudah berlari
mengejar yang tak pasti
mengejar kamu.. hanya dirimu..(tengah kucar-kacir cari jamban)

kulantunkan hidupku
kubisikkan cintaku
hanya untukmu.. hanya untukmu...(berkorban demi taik)

tapi engkau terus pergi
tapi engkau terus berlari
jadi biarkanlah aku di sini(tengah teran taik)

biarlah kurela
melepasmu, meninggalkan aku
berikanlah aku
kekuatan untuk lupakanmu(lega selepas meneran)

waktu terus bergulir
sakit tetap mengukir
jalan hidupku.. jalan hidupku..(luka kecik area lubang bontot)

berikanlah jiwamu
berikanlah cintamu
hanya untukku.. hanya untukku(taik punya pasal, luka pun jadi takdehal)

tapi engkau terus pergi
tapi engkau terus berlari
jadi biarkanlah aku di sini(taik slow-slow jatuh dalam lubang)

kau jauh dariku
kau tetap menjauh dari aku(flush jamban)





*gambar rembat intenet



*ha yang yang mana makwe-makwe kata geli benda ni, jangan kata lu tak pernah alami. gua lempang karang.

4 comments:

  1. gila...geli siot

    ReplyDelete
  2. bentol,
    taik mamad lagi bau pantat kuceng.

    ReplyDelete
  3. ade ke taek berjela cmni doe?
    kasi potong la klu ye pn..haha...

    ReplyDelete